Εργασία 46, 03-04-2023
α) Να γράψετε τον πίνακα τιμών του αλγόριθμου που ακολουθεί αν δοθούν από το πληκτρολόγιο οι τιμές 17, 0, -4.
β) Να γράψετε τον αλγόριθμο που ακολουθεί ως διάγραμμα ροής
γ) Να γράψετε ισοδύναμο αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα, ακολουθώντας τις αρχές του Δομημένου Προγραμματισμού (δηλ. χωρίς GOTO).

Αλγόριθμος Δομημένος
 5: Διάβασε Χ    
    Αν Χ < 0 Τότε GOTO 10
    Εμφάνισε "Θετικός ή μηδέν"
    GOTO 5
10: Εμφάνισε "Αρνητικός"
Τέλος Δομημένος  

Προαιρετική εργασία, 29-03-2023
Το κύριο πρόγραμμα που ακολουθεί, διαβάζει τα Ν στοιχεία ενός πίνακα Α, κατόπιν διαβάζει μια ακέραια τιμή και την αναζητά στον πίνακα Α. Αν η τιμή βρεθεί, τότε εμφανίζει τη θέση της στον πίνακα Α, διαφορετικά εμφανίζει μήνυμα ότι δεν βρέθηκε. Ζητείται:
α) Να ορίσετε κατάλληλα τα υποπρογράμματα που χρησιμοποιεί.
β) Να γράψετε τον πίνακα τιμών για Ν=5 και Α=27, 3, 12, 14, 7

Πρόγραμμα άσκηση2
   Μεταβλητές
      Ακέραιες: Ν, Α[100], Τιμή, Θέση
Αρχή
   Κάλεσε Ανάγνωση_πίνακα(Ν, Α)
   Διάβασε Τιμή
   Θέση ← Αναζήτηση(Τιμή, Α, Ν)
   Αν Θέση = -1 Τότε   
      Γράψε ‘Η τιμή’, Τιμή, ‘ δεν βρέθηκε’
   Αλλιώς
      Γράψε ‘Η τιμή ‘, Τιμή, ‘ βρέθηκε στη θέση ‘, Θέση
   Τέλος_αν
Τέλος_προγράμματος

Εργασία 45, 27-03-2023
Το κύριο πρόγραμμα που ακολουθεί, διαβάζει τις 3 επιδόσεις σε μέτρα των Ν αθλητών ενός αγώνα ακοντισμού. Το υποπρόγραμμα Μέγιστη, υπολογίζει κι επιστρέφει την μέγιστη από τις 3 επιδόσεις που παίρνει ως παραμέτρους. Το υποπρόγραμμα Πρόκριση εμφανίζει την τιμή Επ και το μήνυμα “ΠΡΟΚΡΙΝΕΤΑΙ” αν Επ >= 68 και το μήνυμα “ΔΕΝ προκρίνεται” αν Επ < 68. Ζητείται να γράψετε τον ορισμό των δύο υποπρογραμμάτων και επίσης να κάνετε πίνακα τιμών για 2 αθλητές με επιδόσεις 63, 66, 64 μέτρα ο 1ος και 71, 62, 67 μέτρα ο 2ος.

Πρόγραμμα άσκηση1
Μεταβλητές
   Πραγματικές: Επ, Επ1, Επ2, Επ3
   Ακέραιες: ι, Ν
Αρχή
   Διάβασε Ν
   Για ι από 1 μέχρι Ν
      Διάβασε Επ1, Επ2, Επ3
      Επ ← Μέγιστη(Επ1, Επ2, Επ3)
      Κάλεσε Πρόκριση(Επ)
   Τέλος_επανάληψης
Τέλος_προγράμματος

Εργασία 44, 22-03-2023
Να γράψετε πρόγραμμα που θα εμφανίζει μια φορά το ακόλουθο κείμενο:
   ΜΕΝΟΥ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΟΥΡΑΣ
   1. Εισαγωγή μαθητή
   2. Εξαγωγή μαθητή
   3. Έξοδος από το πρόγραμμα
Κατόπιν θα επαναλαμβάνει τα εξής:
α) θα εμφανίζει στην οθόνη το κείμενο «Δώσε επιλογή (1, 2 ή 3):» και θα διαβάζει από το χρήστη την επιλογή του.
β) Αν ο χρήστης επιλέξει την 1η λειτουργία (δηλ. πληκτρολογήσει την τιμή 1) τότε το πρόγραμμα θα ζητά από τον χρήστη και θα διαβάζει το όνομα ενός μαθητή και θα το εισάγει σε μια ουρά 5 θέσεων (σε περίπτωση που η ουρά είναι γεμάτη να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα).
γ) Αν ο χρήστης επιλέξει την 2η λειτουργία τότε το πρόγραμμα θα εξάγει ένα στοιχείο από την ουρά και θα το εμφανίζει στην οθόνη (σε περίπτωση που η ουρά είναι άδεια να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα).
δ) Αν ο χρήστης επιλέξει την 3η λειτουργία τότε θα εμφανίζεται στην οθόνη το κείμενο: «Τερματισμός προγράμματος», θα σταματά η επανάληψη και το πρόγραμμα θα τερματίζεται. Διαφορετικά, θα επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία.
Κατόπιν να κάνετε τον (γρήγορο) πίνακα τιμών του προγράμματος αν ο χρήστης επιλέξει να γίνουν οι ακόλουθες λειτουργίες: Εισαγωγή «Γιάννης», Εισαγωγή «Κώστας», Εξαγωγή, Εξαγωγή, Εξαγωγή


Εργασία 43, 20-03-2023
Να γράψετε πρόγραμμα που θα επαναλαμβάνει τα εξής:
α) Θα εμφανίζει το ακόλουθο κείμενο:
   ΜΕΝΟΥ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΣΤΟΙΒΑΣ
   1. Ώθηση στοιχείου
   2. Απώθηση στοιχείου
   3. Έξοδος από το πρόγραμμα
   Δώσε επιλογή:
β) Θα διαβάζει την επιλογή του χρήστη (1, 2 ή 3).
γ) Αν ο χρήστης επιλέξει την 1η λειτουργία (δηλ. πληκτρολογήσει την τιμή 1) τότε το πρόγραμμα θα του ζητά ένα όνομα μαθητή και θα το ωθεί σε μια στοίβα 5 θέσεων (σε περίπτωση που η στοίβα είναι γεμάτη να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα).
δ) Αν ο χρήστης επιλέξει την 2η λειτουργία τότε το πρόγραμμα θα απωθεί ένα στοιχείο από την στοίβα και θα το εμφανίζει στην οθόνη (σε περίπτωση που η στοίβα είναι άδεια να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα).
ε) Αν ο χρήστης επιλέξει την 3η λειτουργία τότε θα εμφανίζεται στην οθόνη το κείμενο: «Τερματισμός του προγράμματος», θα σταματά η επανάληψη και το πρόγραμμα θα τερματίζεται. Διαφορετικά, θα επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία.
Κατόπιν να κάνετε τον (γρήγορο) πίνακα τιμών του προγράμματος αν ο χρήστης επιλέξει να γίνουν οι ακόλουθες λειτουργίες: Ώθηση «Μαρία», Ώθηση «Ελένη», Απώθηση, Απώθηση, Απώθηση


Διαγώνισμα Β’ τετραμήνου Γοπ1: Τρίτη 21 Μαρτίου 2023
Εξεταστέα ύλη:
– Βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» (πράσινο):
    Κεφάλαιο 3, σελ. 55 – 60, 63 – 67
    (όχι §3.4, όχι §3.5, όχι LIFO-FIFO, όχι Δ.Δ. Δευτερεύουσας Μνήμης, όχι §3.8)
    Κεφάλαιο 9, σελ. 155 – 166
– Όλες οι ασκήσεις με μονοδιάστατους και δισδιάστατους πίνακες που έχουμε κάνει στην τάξη.


Εργασία 42, 15-03-2023
Να γράψετε πρόγραμμα που:
α) Να διαβάζει τα ονόματα Ν κινηματογράφων και να τα εκχωρεί σε πίνακα Ον (Ν<=100). 
β) Να διαβάζει τις εισπράξεις των Ν κινηματογράφων για Μ ημέρες (Μ<=100) και να τις εκχωρεί σε δισδιάστατο πίνακα Εισ (ΝxΜ).
δ) Να βρίσκει για κάθε κινηματογράφο την μέγιστη είσπραξη που έκανε στις Μ ημέρες και να την εκχωρεί σε πίνακα Μεγ με Ν θέσεις.
ε) Να εμφανίζει το όνομα κάθε κινηματογράφου, τη μέγιστη είσπραξή του και το πλήθος των ημερών που εμφανίστηκε αυτή η μέγιστη είσπραξη (Για παράδειγμα μπορεί η μέγιστη είσπραξη κάποιου κινηματογράφου να ήταν 1200 ευρώ και να εμφανίστηκε την 2, την 5 και την 6 ημέρα).


Εργασία 41, 07-03-2023
Θέμα Β2, 14-06-2013 (Επαν. Ημερ.) Εκτός από τον πίνακα που ζητείται στο θέμα αυτό, να γράψετε επιπλέον και τον πίνακα τιμών για τις υπόλοιπες μεταβλητές του αλγορίθμου.


Εργασία 40, 06-03-2023
Να γράψετε πρόγραμμα που:
α) Θα διαβάζει τα στοιχεία (πραγματικοί αριθμοί) ενός πίνακα Α με Μ γραμμές και Ν στήλες (M<=10 και N<=10).
β) Θα βρίσκει και θα εμφανίζει το Μ.Ο. όλων των στοιχείων του πίνακα.
γ) Θα βρίσκει και θα μηδενίζει τα στοιχεία του πίνακα που είναι μικρότερα από τον Μ.Ο.
δ) Για όλα τα μη μηδενικά στοιχεία του πίνακα Θα εμφανίζει την τιμή και τη θέση τους (δηλαδή Α[i,j], i, j).

Προαιρετική εργασία: Θέμα 2, 06-06-2003 (Εσπερ.)


Προαιρετική εργασία, 01-03-2023
Δίδεται ο ακόλουθος αλγόριθμος που υλοποιεί την μέθοδο της Δυαδικής αναζήτησης. Να κάνετε δύο πίνακες τιμών του αλγορίθμου: ο πρώτος για Ν=9, Α=15,19,25,28,34,41,44,47,53 και κλειδί=44 και ο δεύτερος για τα τα ίδια Ν και Α αλλά με κλειδί=26.

Αλγόριθμος Δυαδική_αναζήτηση
Δεδομένα // Ν, Α, κλειδί //
αρχ ← 1
τελ ← Ν
βρεθ ← Ψευδής
Όσο (αρχ ≤ τελ) και (βρεθ = Ψευδής) επανάλαβε
  Μ ← (αρχ + τελ) div 2
  Αν κλειδί = Α[Μ] τότε
    βρεθ ← Αληθής
  αλλιώς_αν κλειδί  Α[Μ] τότε
    αρχ ← Μ + 1
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Αν βρεθ = Αληθής τότε
  Εμφάνισε "Βρέθηκε στη θέση:", Μ
αλλιώς
  Εμφάνισε "Η τιμή ", κλειδί, " δεν υπάρχει."
Τέλος_αν
Τέλος Δυαδική_αναζήτηση

Εργασία 39, 22-02-2023
Δίδεται ο αλγόριθμος που ακολουθεί ο οποίος ταξινομεί τα Ν στοιχεία ενός πίνακα A με την μέθοδο της «ταξινόμησης με επιλογή» (Selection Sort). Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αλγόριθμο και τον πίνακα τιμών που ακολουθεί, συμπληρώνοντάς τον, ώστε σε κάθε στήλη του να φαίνονται οι τιμές από τις οποίες πέρασε η αντίστοιχη μεταβλητή κατά την εκτέλεση του αλγορίθμου. Θεωρήστε ότι έχει ήδη εκτελεστεί η εντολή «Δεδομένα // Α, Ν //» με τις τιμές που εμφανίζονται στον πίνακα τιμών.

Αλγόριθμος Ταξινόμηση_Επιλογής
  Δεδομένα // Α, Ν // 
  Για κ από 1 μέχρι Ν - 1
    min ← Α[κ] 
    min_i ← κ
    Για i από κ + 1 μέχρι Ν
      Αν Α[i] < min τότε
        min ← Α[i] 
        min_i ← i
      Τέλος_αν
    Τέλος_επανάληψης
    Αντιμετάθεσε Α[κ], Α[min_i] 
  Τέλος_επανάληψης
  Αποτελέσματα // Α // 
Τέλος Ταξινόμηση_Επιλογής


Σημείωση: στην ταξινόμηση με επιλογή ο αλγόριθμος ψάχνει από τη θέση 1 μέχρι τη θέση Ν του πίνακα για να βρει το ελάχιστο στοιχείο του και όταν το βρει το αντιμεταθέτει με το 1ο στοιχείο του πίνακα. Μετά ψάχνει από τη θέση 2 μέχρι τη θέση Ν για να βρει το ελάχιστο κι όταν το βρει το αντιμεταθέτει με το 2ο στοιχείο του πίνακα. Κατόπιν κάνει το ίδιο με το 3ο στοιχείο και συνεχίζει το ίδιο για όλα τα στοιχεία μέχρι το Ν-1.


Εργασία 38, 20-02-2023
Σε έναν αγώνα δισκοβολίας συμμετέχουν Ν αθλητές (3 <= Ν <= 100). Κάθε αθλητής έκανε μόνο μία έγκυρη ρίψη που καταχωρείται ως επίδοση του αθλητή και εκφράζεται σε μέτρα. Να γράψετε πρόγραμμα σε Γλώσσα που:
α) Να διαβάζει το πλήθος Ν των αθλητών και για κάθε αθλητή το όνομα και την επίδοσή του.
β) Να ταξινομεί τους αθλητές σε φθίνουσα σειρά ως προς την επίδοσή τους.
γ) Να εμφανίζει τα ονόματα και τις επιδόσεις των τριών πρώτων αθλητών, αρχίζοντας από εκείνον με την καλύτερη επίδοση.
δ) Να εμφανίζει τα ονόματα και τις επιδόσεις των τριών τελευταίων αθλητών, αρχίζοντας από εκείνον με την καλύτερη επίδοση.
Τέλος, να κάνετε πίνακα τιμών για 5 αθλήτριες με τα ακόλουθα στοιχεία επιδόσεων: Ελένη 41 μέτρα, Μαρία 43, Ιωάννα 48, Νίκη 40 και Άννα 46.
Σημείωση: Δεν χρειάζεται να γίνει έλεγχος ορθότητας για τις τιμές που εισάγονται. Να θεωρήσετε ότι δεν υπάρχουν αθλητές με την ίδια ακριβώς επίδοση. Το θέμα αυτό είναι διασκευή του Θέματος 3 από τις Πανελλαδ. Εξετ. των Εσπερ. Λυκείων της 7-6-2004.

Προαιρετική εργασία: Να επεκτείνετε το παραπάνω πρόγραμμα, ώστε σε περίπτωση που κάποιοι αθλητές έχουν την ίδια επίδοση, να τοποθετούνται σε αλφαβητική σειρά. Να κάνετε πίνακα τιμών για τις ακόλουθες επιδόσεις: Ελένη 41 μέτρα, Μαρία 46, Ιωάννα 46, Νίκη 44 και Άννα 46.


Εργασία 37, 10-02-2023
Να γράψετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, που να διαβάζει το όνομα και τον βαθμό που πήραν στην Πληροφορική οι Ν μαθητές μιας τάξης (Ν<=35) και να τα εκχωρεί σε 2 παράλληλους μονοδιάστατους πίνακες Ον[35] και Πληρ[35]. Κατόπιν να διαβάζει από το πληκτρολόγιο έναν βαθμό και να εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών που έλαβαν στην Πληροφορική αυτό τον βαθμό. Αν δεν υπάρχει κανένας μαθητής που να τον έλαβε, τότε να εμφανίζει το μήνυμα “Κανένας δεν έλαβε το βαθμό αυτό”. Να κάνετε πίνακα τιμών για Ν=5, για τους μαθητές Γιάννης, Έλσα, Κώστας, Μαρία, Ελένη με βαθμούς 18, 14, 17, 19, 17 αντίστοιχα και να δοθεί κατόπιν ο βαθμός 17 (δηλαδή να αναζητηθούν τα ονόματα που έλαβαν βαθμό 17).

Εναλλακτική εργασία 37:
(αν κάνετε την εναλλακτική εργασία, τότε δεν απαιτείται να κάνετε την υποχρεωτική)
Θέμα 4, 08-07-2004 (Εσπερ., Επαν.) Να γράψετε τον αλγόριθμο ως πρόγραμμα σε Γλώσσα. Επιπλέον, να λειτουργεί για Ν διαγωνιζόμενους αντί για 5000 και το πρόγραμμα να ζητά από τον χρήστη το Ν (θεωρείστε ότι 1<=Ν<=5000 αλλά δεν απαιτείται έλεγχος ορθότητας). Τέλος, να κάνετε πίνακα τιμών για Ν = 3 με τα ακόλουθα στοιχεία διαγωνιζομένων (Αριθμός μητρώου, Ονοματεπώνυμο, Βαθμός 1ου μαθήματος, Βαθμός 2ου μαθήματος): (245, Μαρία, 70, 80), (176, Γιάννης, 75, 85) και (328, Νίκος, 45, 55) και να αναζητηθεί ο αριθμός μητρώου 176.


Εργασία 36, 07-02-2023
Θέμα 3, 27-05-2009 (Ημερ.) Να γράψετε τον αλγόριθμο ως πρόγραμμα σε Γλώσσα. Επιπλέον, να λειτουργεί για Ν σταθμούς αντί για 20 και το πρόγραμμα θα ζητά από τον χρήστη το Ν (θεωρείστε ότι 3<=Ν<=100 αλλά δεν απαιτείται έλεγχος ορθότητας). Τέλος, να κάνετε πίνακα τιμών για Ν = 5 με ΕΠΙΒ = 6, 15, 13, 10 και ΑΠΟΒ = 0, 12, 7, 11.


Εργασία 35, 06-02-2023
Να γράψετε πρόγραμμα που:
α) Να διαβάζει τα ονόματα και το μισθό Ν υπαλλήλων (Ν<=100) μιας εταιρείας σε δυο μονοδιάστατους πίνακες.
β) Να βρίσκει και να εμφανίζει το όνομα και το μισθό του καλύτερα αμειβόμενου υπαλλήλου της εταιρείας (θεωρείστε ότι είναι μόνο ένας).
γ) Να υπολογίζει και να εμφανίζει το μέσο όρο των μισθών.
δ) Να εμφανίζει τα ονόματα και τους μισθούς όσων υπαλλήλων παίρνουν μισθό πάνω από το μέσο όρο.
Τέλος, να κάνετε πίνακα τιμών για τα ακόλουθα στοιχεία: Ν=4 και Μαρία με 1000€, Γιάννης με 900€, Ελένη με 1100€ και Κώστας με 800€.


Εργασία 34, 01-02-2023
Θέμα Β2, 19-06-2012 (Ημερ., Επαν.)


Εργασία 33, 31-01-2023
Να γράψετε πρόγραμμα σε Γλώσσα που:
α) Να διαβάζει το πλήθος Ν των τιμών μονοδιάστατου πίνακα Α, όπου Ν <= 100.
β) Να διαβάζει τις τιμές των Ν στοιχείων του πίνακα.
γ) Να τριπλασιάζει την τιμή όλων των στοιχείων του.
δ) Να προσθέτει το 1 σε όσα στοιχεία έχουν περιττή τιμή.
ε) Να εμφανίζει τις νέες τιμές των στοιχείων του πίνακα.
Τέλος, να γράψετε τον πίνακα τιμών του προγράμματος για Ν=4, και Α=6,7,8,5.
Υπόδειξη: τα 4 στοιχεία του πίνακα Α να εμφανίζονται στον πίνακα τιμών ως 4 ξεχωριστές μεταβλητές.


Εργασία 32, 20-01-2023
Μια τουριστική επιχείρηση διαθέτει διαμερίσματα για βραχυχρόνια ενοικίαση σύμφωνα με την ακόλουθη τιμολογιακή πολιτική: για διαμονή έως και 3 ημέρες 50€/ημέρα, για διαμονή από 4 έως και 7 ημέρες 47€/ημέρα, για διαμονή από 8 έως και 20 ημέρες 42€/ημέρα (η χρέωση ΔΕΝ είναι κλιμακωτή). Ο μέγιστος χρόνος ενοικίασης κάθε διαμερίσματος είναι 20 ημέρες. Έχει ήδη αναπτυχθεί από μια εταιρεία μια εφαρμογή που ζητά από τον χρήστη το πλήθος των ημερών διαμονής και υπολογίζει και εμφανίζει τη συνολική χρέωση. Σε περίπτωση που δοθεί από τον χρήστη τιμή εκτός του διαστήματος 1-20 το πρόγραμμα εμφανίζει το μήνυμα “Το πλήθος των ημερών πρέπει να είναι από 1 μέχρι 20”. Ζητείται να καταρτίσετε τα σενάρια ελέγχου που θα πρέπει να γίνουν στο πρόγραμμα, σύμφωνα με τη μέθοδο “μαύρο κουτί”, ως εξής: καθορίστε τα διαστήματα ισοδύναμων τιμών και τις ακραίες τιμές τους και κατόπιν συντάξτε τον πίνακα σεναρίων ελέγχου, που θα περιέχει ένα σενάριο ελέγχου για κάθε ακραία τιμή (οι στήλες του πίνακα σεναρίων είναι: Α/Α σεναρίου, Τιμή εισόδου και Αναμενόμενο αποτέλεσμα).
Προαιρετικά: Να γράψετε το πρόγραμμα που περιγράφεται παραπάνω, στο https://gloglossa.gr/ (μπορείτε να το κάνετε ακόμη και στο κινητό σας τηλέφωνο) ή στην εφαρμογή Διερμηνευτής της Γλώσσας στον υπολογιστή σας και κατόπιν να το εκτελέσετε με τα σενάρια που καταρτίσατε προηγουμένως. Στην περίπτωση αυτή συμπληρώστε στον πίνακα σεναρίων που φτιάξατε προηγουμένως, τις στήλες Αποτέλεσμα εκτέλεσης και Ορθότητα αποτελέσματος.


Εργασία 31, 18-01-2023
Δίδεται ο ακόλουθος αλγόριθμος που διαβάζει μια γωνία σε μοίρες και εμφανίζει το χαρακτηρισμό της ως “οξεία”, “αμβλεία”, “ορθή ή “μηδενική” γωνία. Ζητείται:
α) Να φτιάξετε τον πίνακα εκτέλεσης σεναρίων ελέγχου του αλγορίθμου, με τις στήλες Άυξων αριθμός (Α/Α) σεναρίου ελέγχου, Τιμή εισόδου, Αναμενόμενο αποτέλεσμα, Αποτέλεσμα αλγορίθμου και Ορθότητα αποτελέσματος, για τα ακόλουθα δύο σενάρια ελέγχου: 1ο σενάριο με θ= 120 μοίρες και 2ο σενάριο με θ=90 μοίρες.
β) Να κάνετε τους αντίστοιχους δύο πίνακες τιμών του αλγορίθμου (δηλαδή τον 1ο πίνακα τιμών για θ=120 μοίρες και τον 2ο για 90 μοίρες) και κατόπιν να συμπληρώσετε ανάλογα τη στήλη Ορθότητα αποτελέσματος του πίνακα του προηγούμενου ερωτήματος.
γ) Με βάση τα προηγούμενα δύο ερωτήματα να εντοπίσετε το σφάλμα του αλγορίθμου και να τον ξαναγράψετε διορθώνοντας το λάθος που ανακαλύψατε.
Διευκρίνηση: θεωρήστε ότι οι γωνίες που δίδονται ως είσοδος στον αλγόριθμο είναι πάντα από 0 μέχρι 180 μοίρες (δεν χρειάζεται να κάνετε έλεγχο ορθότητας).

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Γωνίες
  ΓΡΑΨΕ "Δώσε τη γωνία:"
  ΔΙΑΒΑΣΕ θ
  Αν θ < 90 Τότε
    Γράψε "Οξεία"
  Αλλιώς_αν θ < 180 Τότε
    Γράψε "Αμβλεία"
  Αλλιώς αν θ=90 Τότε
    Γράψε "Ορθή"
  Αλλιώς 
    Γράψε "Μηδενική"
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ Γωνίες

Α’ τετράμηνο


Εργασία 30, 13-01-2023
α) Να κάνετε χειρόγραφα σε χαρτί τους δύο πολλαπλασιασμούς 41×26 και 26×41 με τη μέθοδο αλά Ρωσικά.
β) Να κάνετε δύο πίνακες τιμών για τον αλγόριθμο που ακολουθεί. Στον πρώτο πίνακα τιμών οι τιμές εισόδου θα είναι 41, 26 και στον δεύτερο 26, 41.

Αλγόριθμος Πολλαπλασιασμός_αλά_ρωσικά
   Διάβασε M1, M2
   Ρ ← 0
   Όσο M2 > 0 επανάλαβε
      Αν M2 mod 2 = 1 τότε Ρ ← Ρ + Μ1
      M1 ← Μ1 * 2
      M2 ← M2 div 2
   Τέλος_επανάληψης
   Εμφάνισε "Το γινόμενο είναι ", Ρ
Τέλος Πολλαπλασιασμός_αλά_ρωσικά

Εργασία 29, 11-01-2023
Θέμα Γ, 24-06-2014 (Ημερ., Επαν.) (Υπόδειξη: ο αλγόριθμος θα διαβάζει τις τιμές Α, Β, Γ, Δ από το πληκτρολόγιο)


Εργασία 28, 09-01-2023
Θέμα 3, 10-06-2002 (Εσπερ.). Να γράψετε πρόγραμμα σε Γλώσσα το οποίο αντί για 15 χώρες να λειτουργεί για Ν χώρες (το Ν θα το ζητά από το χρήστη). Επιπλέον, να γίνει ο “γρήγορος” πίνακας τιμών για Ν=3 με τα ακόλουθα στοιχεία (έκταση, πληθυσμός, χώρα): (132, 10, Ελλάδα), (300, 70, Ιταλία), (41, 17, Ολλανδία). Διευκρίνηση: η έκταση δίδεται σε χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα και ο πληθυσμός σε εκατομμύρια κατοίκους.


Προτεινόμενη μελέτη επανάληψης
για διακοπές Χριστουγέννων 2022

ΑΕΠΠ – Βιβλίο Μαθητή (πράσινο μεγάλο βιβλίο):
Κεφάλαιο 1: σελ. 15-25 (όχι §1.5)
Κεφάλαιο 2: σελ. 33-47
Κεφάλαιο 7: σελ. 127-136
Κεφάλαιο 8: σελ. 139-152

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – Βιβλίο Μαθητή – Συμπληρ. Εκπαιδ. Υλικό (λευκό βιβλίο):
Ενότητα 3: σελ. 75-82

ΑΕΠΠ – Παράρτημα Α – Οδηγίες Μελέτης Μαθητή (λευκό βιβλίο):
Κεφάλαιο 1: σελ. 7-18
Κεφάλαιο 2: σελ. 21-33
Κεφάλαιο 3: σελ. 38-47 (όχι §3.5), σελ. 53-56

ΑΕΠΠ – Τετράδιο Μαθητή (πράσινο λεπτό βιβλίο):
Κεφάλαιο 2: σελ. 15-18
Κεφάλαιο 7: σελ. 57-61
Κεφάλαιο 8: σελ. 68-73

Επίσης, όλες οι ασκήσεις και εργασίες που έχουμε κάνει στο σχολείο.


Εργασία 27, 19-12-2022
Να γράψετε πρόγραμμα σε Γλώσσα και διάγραμμα ροής, που θα εμφανίζει όλες τις τιμές του x από το -5.9 μέχρι το 14.9, προχωρώντας από τη μια τιμή του x στην επόμενη με βήμα 0.1 (δηλαδή το x θα περάσει από τις τιμές -5.9, -5.8, -5.7, …, -0.1, 0, 0.1, 0.2, … , 14.8, 14.9). Δίπλα από κάθε τιμή του x να εμφανίζεται η τιμή της συνάρτησης f η οποία είναι:

Σε περίπτωση που για κάποιο από αυτά τα x η συνάρτηση f δεν ορίζεται, να εμφανίζεται η τιμή του x και δίπλα του το μήνυμα “ΔΕΝ ΟΡΙΖΕΤΑΙ”.


Εργασία 26, 16-12-2022
Θέμα 4, 05-06-2001 (Ημερ.). Επιπλέον να ζητά το πλήθος Ν των σχολείων που συμμετέχουν και να λειτουργεί για Ν σχολεία κι όχι για 20 που ζητά η εκφώνηση. Να γραφεί ως πρόγραμμα σε Γλώσσα και ως διάγραμμα ροής. Να γίνει ο πίνακας τιμών, αν δοθούν ως είσοδος οι ακόλουθες τιμές: Δεμενίκων, 50, 75, 15, Ρίου, 60, 55, 25.


Εργασία 25, 13-12-2022
Θέμα 4, 06-06-2003 (Εσπερ.). Να γραφεί ως πρόγραμμα σε Γλώσσα και επιπλέον να γίνει ο πίνακας τιμών, αν δοθούν ως είσοδος οι ακόλουθες τιμές: Ελένη,16, 27,17, Παναγιώτης, -8, 18, 15 (προφανώς οι βαθμοί 27 και -8, κατά τον έλεγχο ορθότητας, δεν θα γίνουν δεκτοί).
Προαιρετικά: Να γραφεί ο αντίστοιχος αλγόριθμος ως διάγραμμα ροής.


Εργασία 24, 12-12-2022
Θέμα Β1, 23-05-2011 (Ημερ.)

Προαιρετική εργασία: Να γράψετε πρόγραμμα σε Γλώσσα που να ζητά από τον χρήστη να δώσει το όνομα ενός μαθητή και τον βαθμό Α’ τετραμήνου του και να ελέγχει αν ο βαθμός που έδωσε ο χρήστης είναι μεταξύ 0 και 20. Σε περίπτωση που ο χρήστης δώσει λάθος βαθμό, να εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα λάθους και να ζητείται ξανά από το χρήστη να δώσει τον βαθμό του μαθητή. Όταν πια ο χρήστης δώσει βαθμό από 0 έως 20 τότε να εμφανίζεται το όνομα και ο βαθμός του μαθητή. Τέλος, να κάνετε τον πίνακα τιμών του αλγορίθμου αν δοθούν ως είσοδος οι τιμές: Βαγγέλης, -7, 27, 17.


Εργασία 23, 09-12-2022
Θέμα Β2, 08-06-2022 (Ημερ.-Εσπερ.). Επιπλέον να κάνετε πρώτο απ’ όλα τον πίνακα τιμών του αρχικού αλγορίθμου, αν δοθούν ως είσοδος οι ακόλουθες τιμές του χ: 5, 7, 3, 0.


Εργασία 22, 05-12-2022
Θέμα 3, 04-07-2007 (Επαν., Ημερ.). Να το γράψετε ως πρόγραμμα σε Γλώσσα και να κάνετε πίνακα τιμών για τις ακόλουθες τιμές εισόδου: Ελένη, Δημήτρης, 1ος γύρος: ΨΑΛΙΔΙ, ΧΑΡΤΙ, 2ος γύρος: ΧΑΡΤΙ, ΧΑΡΤΙ, 3ος γύρος: ΠΕΤΡΑ, ΨΑΛΙΔΙ, 4ος γύρος: ΤΕΛΟΣ, ΠΕΤΡΑ.

Προαιρετική εργασία: Να κάνετε και δεύτερο πίνακα τιμών για τις τιμές: Κώστας, Ιωάννα, 1ος γύρος: ΨΑΛΙΔΙ, ΧΑΡΤΙ, 2ος γύρος: ΠΕΤΡΑ, ΧΑΡΤΙ, 3ος γύρος: ΧΑΡΤΙ, ΤΕΛΟΣ.


Προαιρετική εργασία, 28-11-2022
Θέμα Γ, 06-06-2014 (Εσπερ.).


Εργασία 21, 25-11-202
Να γράψετε πρόγραμμα (με «Όσο»), που να διαβάζει έναν αριθμό Ν, κατόπιν να διαβάζει Ν (ακέραιους) αριθμούς και:
α) Για καθέναν από τους Ν αριθμούς να εμφανίζει την λέξη «Άρτιος» ή τη λέξη «Περιττός» ανάλογα.
β) Να υπολογίζει και να εμφανίζει τον Μέσο Όρο των περιττών που διάβασε.
γ) Να υπολογίζει και να εμφανίζει το ποσοστό του πλήθους των άρτιων αριθμών, ως προς το πλήθος όλων των αριθμών που διαβάστηκαν. Για παράδειγμα αν διαβαστούν συνολικά 12 αριθμοί και από αυτούς οι 3 είναι άρτιοι, τότε το ποσοστό είναι 3/12*100 = 25%.
δ) Να κάνετε πίνακα τιμών για Ν=5, για τους αριθμούς 15, 8, 17, 7, 14.

Προαιρετική εργασία: Να γραφεί το παραπάνω πρόγραμμα ως διάγραμμα ροής.


Προαιρετική εργασία, 23-11-2022
Θέμα Β2, 27-05-2016 (Εσπερ., Νέο).


Εργασία 20, 22-11-2022
Θέμα 2, 23-05-2009 (Εσπερ.).

Προαιρετική εργασία: Να γράψετε αλγόριθμο ως πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και ως διάγραμμα ροής, που να διαβάζει έναν αριθμό Ν και να εμφανίζει όλους τους αριθμούς από το 1 μέχρι το Ν. Επίσης, για καθένα από τους αριθμούς από το 1 έως Ν, να ελέγχει αν είναι πολλαπλάσιο του 3 και αν είναι τότε να εμφανίζει επιπλέον το μήνυμα “πολλαπλάσιο του 3”. Τέλος να κάνετε τον πίνακα τιμών για Ν=7. (Υπόδειξη: οι αριθμοί που είναι πολλαπλάσια του 3, όταν διαιρούνται με το 3, αφήνουν υπόλοιπο 0)


Διαγώνισμα Α’ τετραμήνου Γοπ1: Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022
Εξεταστέα ύλη:
– Βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» (πράσινο):
    Κεφάλαιο 2, σελ. 33 – 43 (όχι το παράδειγμα 5)
    Κεφάλαιο 7, σελ. 127 – 136
    Κεφάλαιο 8, σελ. 139 – 144 (όχι § 8.1.2)
– Oι 2 φωτοτυπίες για λογικές εκφράσεις (1η φωτ. και 2η φωτ.) που δόθηκαν στην τάξη.
– Όλες οι σχετικές ασκήσεις που έχουμε κάνει στην τάξη.


Εργασία 19, 16-11-2022
Να γράψετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, με δομή ΕΠΙΛΕΞΕ που να διαβάζει ένα χρηματικό ποσό σε Ευρώ και αν υπάρχει μεταλλικό νόμισμα αυτής της αξίας να τυπώνει «Μεταλλικό νόμισμα», αν υπάρχει χαρτονόμισμα να τυπώνει «Χαρτονόμισμα» αλλιώς να τυπώνει «Δεν υπάρχει τέτοιο νόμισμα». Επίσης να γίνουν 3 πίνακες τιμών, ο πρώτος για 20 €, ο δεύτερος για 0.50 € και ο τρίτος για 15 €.

Προαιρετική εργασία:
Οι υπάλληλοι μίας εταιρείας συμφώνησαν για το μήνα Δεκέμβριο να κρατηθούν από το μισθό τους δύο ποσά, ένα για την ενίσχυση του παιδικού χωριού SOS και ένα για την ενίσχυση των σκοπών της UNICEF. Ο υπολογισμός του ποσού των εισφορών εξαρτάται από τον αρχικό μισθό του κάθε υπαλλήλου και υπολογίζεται με βάση τα όρια μισθών του πίνακα που ακολουθεί. Να γράψετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, με δομή ΕΠΙΛΕΞΕ, που να δέχεται ως είσοδο το μισθό του υπαλλήλου και στη συνέχεια να υπολογίζει και να εμφανίζει τα ποσά των δύο εισφορών καθώς και το τελικό ποσό που θα πάρει ο υπάλληλος το μήνα Δεκέμβριο. Να γίνει πίνακας τιμών για υπάλληλο με μισθό 1000 €.


Εργασία 18, 14-11-2022
Θέμα 3, 03-06-2003 (Ημερ.) Να γράψετε τον αλγόριθμο ως πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και να κάνετε δύο πίνακες τιμών: ο πρώτος για άτομο 23 ετών, με βάρος 80 κιλά και ύψος 1.75 και ο δεύτερος για 14 ετών, 52 κιλά και ύψος 1.60.

Εναλλακτική εργασία 18:
(αν κάνετε την εναλλακτική, δεν απαιτείται να κάνετε την υποχρεωτική)
Θέμα 3, 01-07-2004 (Ημερ., Επαν.) Να γράψετε τον αλγόριθμο ως πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και να κάνετε 3 πίνακες τιμών: ο πρώτος για τις τιμές 80, 94, 87, ο δεύτερος για 80, 94, 78 και ο τρίτος για 80, 94, 90.


Εργασία 17, 11-11-2022
Ο αλγόριθμος που ακολουθεί επιλύει την πρωτοβάθμια εξίσωση αχ+β=0 και περιέχει εμφωλευμένη δομή επιλογής ΑΝ.

Αλγόριθμος πρωτοβάθμια_εξίσωση
  Διάβασε α, β
  Αν α = 0 Τότε
    Αν β = 0 Τότε
      Εμφάνισε "Αόριστη"
    Αλλιώς
      Εμφάνισε "Αδύνατη"
    Τέλος_αν
  Αλλιώς
    χ <- - β / α
    Εμφάνισε "χ=", χ
  Τέλος_αν
Τέλος πρωτοβάθμια_εξίσωση

α) Να σχεδιάσετε τον παραπάνω αλγόριθμο ως διάγραμμα ροής.
β) Να κάνετε 3 πίνακες τιμών: ο πρώτος για α=2 και β=-10, ο δεύτερος για α=0 και β=5 και ο τρίτος για α=0 και β=0.
Προαιρετικά: να γράψετε σε ψευδογλώσσα, ισοδύναμο αλγόριθμο χωρίς εμφωλευμένο ΑΝ, αλλά με χρήση πολλαπλής επιλογής ΑΝ και λογικές εκφράσεις.


Εργασία 16, 08-11-2022
Θέμα 3, 04-07-2003 (Ημερ., Επαν.) Να γράψετε τον αλγόριθμο ως πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και να κάνετε τον πίνακα τιμών για 12 κυβικά μέτρα νερού.
Προαιρετικά: επιπλέον να γράψετε τον αλγόριθμο και ως Διάγραμμα ροής.


Εργασία 15, 07-11-2022
Ένα πρατήριο υγρών καυσίμων πουλάει το πετρέλαιο θέρμανσης με τιμή που εξαρτάται από την ποσότητα του πετρελαίου που αγοράζει ο πελάτης. Να γράψετε πρόγραμμα σε Γλώσσα και αλγόριθμος σε διάγραμμα ροής που να διαβάζει την ποσότητα του πετρελαίου και να υπολογίζει και να εμφανίζει το ποσό πληρωμής ως εξής:
– ως 500 λίτρα πωλείται με τιμή 1 Ευρώ το λίτρο,
– ως 1000 λίτρα με 0.95 Ευρώ το λίτρο,
– ως 2000 λίτρα 0.90 Ευρώ το λίτρο και
– για πάνω από 2000 λίτρα με 0.85 Ευρώ το λίτρο
Τέλος, να κάνετε τον πίνακα τιμών για 1440 λίτρα πετρελαίου.
(Υπόδειξη: η χρέωση ΔΕΝ είναι «κλιμακωτή»).


Εργασία 14, 02-11-2022
Θέμα Α3, 06-06-2014 (Ημερ.)

Εργασία 13, 02-11-2022
Θέμα Α3, 11-09-2020 (Ημερ., Επαν., Νέο)


Εργασία 12, 31-10-2022
Να γράψετε πρόγραμμα που να διαβάζει το πλήθος των παιδιών ενός εργαζόμενου και το ετήσιο εισόδημά του και κατόπιν να υπολογίζει και να εμφανίζει τα επιδόματα και βοηθήματα που θα λάβει ως εξής: Αν έχει μέχρι 2 παιδιά και το εισόδημά του είναι κάτω από 20000 € τότε δικαιούται «επίδομα τέκνων» 500 € για κάθε παιδί. Αν έχει από 3 παιδιά και πάνω και εισόδημα κάτω από 30000 € τότε δικαιούται «επίδομα τέκνων» 700 € για κάθε παιδί. Επιπλέον, ανεξάρτητα από το επίδομα τέκνων, αν το πλήθος των παιδιών είναι πάνω από 5 ή το εισόδημά του εργαζόμενου κάτω από 10000 € (ακόμη και χωρίς παιδιά) τότε να εμφανίζεται το μήνυμα «Δικαιούται επιπλέον έκτακτο εφάπαξ βοήθημα 2500 Ευρώ». Τέλος να κάνετε τον πίνακα τιμών για 4 παιδιά και εισόδημα 24000 €.

Εργασία 11, 31-10-2022
Να συμπληρώσετε τον πίνακα τιμών της φωτοτυπίας που σας δόθηκε στην τάξη. Αν δεν έχετε τη φωτοτυπία τότε γράψτε στο τετράδιό σας τον πίνακα τιμών για τον αλγόριθμο που ακολουθεί:

Αλγόριθμος Λογικές_εκφράσεις_2
  x ← 5
  y ←  1
  α ← Αληθής
  β ← Ψευδής
  S ← 0
  Αν x >= 5 Τότε S ← S + 1
  Αν ΄ΟΧΙ Ψευδές Τότε S ← S + 1
  Αν ΌΧΙ  x=< 5 Τότε S ← S + 1
  Aν α ΚΑΙ x < 4 Τότε S ← S + 1
  Aν α Ή x < 4 Τότε S ← S + 1
  Αν x < 5 ΚΑΙ Ψευδές Τότε S ← S + 1
  Αν x  6 Τότε S ← S + 1
  δ ← α ΚΑΙ x  2        
  δ ← δ Ή Ψευδές        
  Aν δ Τότε S ← S + 1
  Aν δ ΚΑΙ β Τότε S ← S + 1
  Εκτύπωσε S
Τέλος Λογικές_εκφράσεις_2

Εργασία 10, 25-10-2022
α) Συνδεθείτε από υπολογιστή ή κινητό τηλέφωνο στην ιστοσελίδα https://gloglossa.gr/
β) Γράψτε πρόγραμμα σε γλώσσα που να διαβάζει 3 αριθμούς και να εμφανίζει τον μικρότερο από αυτούς, χρησιμοποιώντας μόνο απλή ή σύνθετη επιλογή ΑΝ, χωρίς λογικές εκφράσεις (ΟΧΙ, ΚΑΙ, Ή). Προσοχή: στη δεύτερη γραμμή του προγράμματος να γράψετε το όνοματεπώνυμό σας μετά από το θαυμαστικό (δηλ. σε σχόλιο).
γ) Εκτελέστε τεις φορές το πρόγραμμα που γράψατε, την πρώτη για τους αριθμούς 15, 9, 23, την δεύτερη για 9, 23, 15 και την τρίτη για 15, 23, 9 και κάντε τις διορθώσεις που τυχόν χρειαστούν ώστε να εμφανίζεται πάντα το σωστό αποτέλεσμα.
δ) Πάρτε ένα ή δύο screenshot της οθόνης έτσι ώστε να φαίνεται ολόκληρο το πρόγραμμα και τα αποτελέσματά του για μια εκτέλεση από τις τρεις που προαναφέρθηκαν.
ε) Συνδεθείτε στο https://eclass.sch.gr/ με το λογαριασμό σας στο ΠΣΔ (Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο), στο μάθημα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – Γοπ1 (CS-C1) και ανεβάστε τα screenshot στην Εργασία 10, 25/10/2022 (Τηλεκπαίδευση).


Εργασία 9, 17-10-2022
Να γράψετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ (με δηλώσεις μεταβλητών και συμβολικών σταθερών) που να διαβάζει το όνομα και τις απουσίες ενός μαθητή. Το όριο των απουσιών είναι 114 και ζητείται να το ορίσετε ως συμβολική σταθερά. Αν οι απουσίες του μαθητή είναι πάνω από το όριο απουσιών να εμφανίζει το όνομα του μαθητή και το μήνυμα ότι «επαναλαμβάνει τη τάξη». Αν όμως οι απουσίες είναι λιγότερες ή ίσες με το όριο τότε να εμφανίζει το όνομά του μαθητή και πόσες απουσίες επιτρέπεται ακόμη να κάνει. Κατόπιν να κάνετε 2 πίνακες τιμών: ο πρώτος για τον Μανώλη με 12 απουσίες και ο δεύτερος για την Δήμητρα με 127 απουσίες.


Εργασία 8, 12-10-2022
Να γράψετε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα και διάγγραμμα ροής που να διαβάζει δύο αριθμούς: o πρώτος αριθμός θα αντιστοιχεί στο ποσοστό του διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) και ο άλλος στο ποσοστό του διοξειδίου του Αζώτου (ΝΟ2) στην ατμόσφαιρα. Κατόπιν να εμφανίζει ότι η ατμόσφαιρα είναι «καθαρή» όταν το CO2 είναι κάτω από 35% και «μολυσμένη» στην αντίθετη περίπτωση. Επίσης να εμφανίζει ότι είναι «διαυγής» αν το ΝΟ2 είναι κάτω από 20% και «θολή» στην αντίθετη περίπτωση. Τέλος να κάνετε τον πίνακα τιμών για CO2=37% και ΝΟ2=11%.


Εργασία 7, 10-10-2022
Να γράψετε σε ψευδογλώσσα και διάγραμμα ροής αλγόριθμο που:
α) Να διαβάζει την αρχική τιμή (ατ) ενός προϊόντος.
β) Αν η αρχική τιμή είναι πάνω από 100€ τότε να διαβάζει το ποσοστό έκπτωσης (πεκπ) του προϊόντος, να υπολογίζει και να εμφανίζει πόσα ευρώ είναι η έκπτωση (εκπ) και να τα αφαιρεί από την αρχική τιμή, εμφανίζοντας κατόπιν τη νέα μειωμένη αρχική τιμή.
γ) Να διαβάζει το ποσοστό ΦΠΑ (πφπα), να υπολογίζει και να εμφανίζει πόσα ευρώ είναι ο φόρος ΦΠΑ (φπα) και πόσα η τελική τιμή (ττ) του προϊόντος (δηλαδή η αρχική τιμή συν το ποσό του ΦΠΑ).
δ) Να κάνετε 2 πίνακες τιμών: ο πρώτος για ατ=140€, πεκπ=50% και πφπα=20% και ο δεύτερος για ατ=40€ και πφπα=20%.

Να κάνετε οπωσδήποτε τα ερωτήματα α, β και δ. Αν δεν μπορείτε να κάνετε το ερώτημα γ, τότε παραλείψτε το και κάντε μόνο τον πρώτο από τους 2 πίνακες τιμών που ζητούνται στο ερώτημα δ.
Υπόδειξη: Ο τύπος που υπολογίζει την έκπτωση είναι εκπ = ατ * πεκπ / 100. Παρόμοιος είναι ο τύπος για το ΦΠΑ.


Εργασία 6, 07-10-2022
α) Να γράψετε αλγόριθμο που διαβάζει τρεις τιμές x1, x2, y και υπολογίζει και εμφανίζει την τιμή της παρακάτω αριθμητικής έκφρασης:

β) Να υπολογίσετε την τιμή της αριθμητικής έκφρασης, όπως την έχετε γράψει σε ψευδογλώσσα, αντικαθιστώντας τις μεταβλητές με τις τιμές x1=76, x2=3, και y=1, κάνοντας σταδιακά τις πράξεις σύμφωνα με την ιεραρχία των αριθμητικών τελεστών.
γ) Να κάνετε τον πίνακα τιμών του αλγορίθμου αν δοθούν ως είσοδος οι τιμές 76, 3 και 1.


Εργασία 5, 03-10-2022
α) Να γράψετε σε ψευδογλώσσα την ακόλουθη αριθμητική έκφραση:

β) Να υπολογίσετε την τιμή της αριθμητικής έκφρασης, όπως την έχετε γράψει σε ψευδογλώσσα, αντικαθιστώντας τις μεταβλητές με τις τιμές x=3, y=4, z=2, κάνοντας σταδιακά τις πράξεις σύμφωνα με την ιεραρχία των αριθμητικών τελεστών.
γ) Να γράψετε αλγόριθμο που διαβάζει τρεις τιμές x, y, z και υπολογίζει και εμφανίζει την τιμή της παραπάνω αριθμητικής έκφρασης.
δ) Να κάνετε τον πίνακα τιμών του αλγορίθμου αν δοθούν ως είσοδος οι τιμές 3, 4 και 2.


Εργασία 4, 30-09-2022
Να γράψετε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα και διάγραμμα ροής που θα διαβάζει το όνομα και την αρχική τιμή ενός προϊόντος, θα υπολογίζει το ΦΠΑ του προϊόντος (δηλαδή το 23% επί της αρχική τιμής) και την τελική τιμή πώλησης (δηλ. την αρχική τιμή + ΦΠΑ) και κατόπιν θα εμφανίζει το όνομα του προϊόντος, το ΦΠΑ και την τελική τιμή του. Τέλος, να κάνετε τον πίνακα τιμών για το προϊόν παντελόνι με αρχική τιμή 20 ευρώ.


Εργασία 3, 28-09-2022
Να γράψετε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα και σε διάγραμμα ροής που θα διαβάζει 3 αριθμούς από το πληκτρολόγιο και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει την μέση τιμή τους (δηλ. το άθροισμα δια το πλήθος τους). Κατόπιν να φτιάξετε τον πίνακα τιμών του αλγορίθμου αν ως είσοδος δοθούν οι τιμές 17, 4 και 9.


Εργασία 2, 20-09-2022
Να γράψετε στο τετράδιό σας τον καθορισμό των απαιτήσεων (δεδομένα και ζητούμενα) καθώς και την διαγραμματική αναπαράσταση της δομής του ακόλουθου προβλήματος:
Είστε προϊστάμενος/σταμένη λογιστηρίου σε μια επιχείρηση που έχει Ν εργαζόμενους. Ο διευθυντής έχει αποφασίσει να κάνει σε όλους τους εργαζόμενους αύξηση μισθού Χ % και σας ζητά να του δώσετε την νέα κατάσταση μισθοδοσίας (δηλ. τη λίστα με τα ονοματεπώνυμα και τους νέους μισθούς των εργαζομένων μετά την αύξηση). Επίσης ζητά να υπολογίσετε τον μέσο όρο των νέων μισθών, το πλήθος των εργαζομένων με μισθό μικρότερο από το μέσο όρο μισθών και τέλος μια κατάσταση με τα ονοματεπώνυμα των εργαζόμενων που ο νέος μισθός τους θα είναι άνω των 1500 ευρώ.


Εργασία 1, 14-09-2022
Να σχεδιάσετε στο τετράδιό σας την διαγραμματική αναπαράσταση της δομής του προβλήματος “Δημιουργία γκρουπ για τις απόκριες του 2023”.


Εργασίες Γοπ1,2 2021-22